Innsigelser mot kravet – hva gjør du?

Hvis kunden klager på fakturaen må du legge inkassoen på vent til dere får avklart saken nærmere. Vi guider deg gjennom fremgangsmåten.

Hvis kunden klager på fakturaen må du legge inkassoen på vent til dere får avklart saken nærmere. Vi guider deg gjennom fremgangsmåten.

Innsigelser på et tidlig stadium kan gjerne gjelde uenigheter om varer eller tjenester som er levert, kontrakter eller pengesummer, og vil i de fleste tilfeller kunne løses ved at begge parter er litt fleksible. Hvis du mener at du har et rettmessig krav som er godt dokumentert (kontrakt, e-poster, leveringsbekreftelse, osv.) bør du klage saken inn for forliksrådet.

Husk at hvis du mottar en muntlig innsigelse bør du be kunden om å sende den skriftlig. Vi har skrevet en artikkel som forklarer alt du trenger å vite om innsigelser og hvordan du håndterer dem.

Les hele saken her.

Lag en konto og kom i gang